2013. június 9., vasárnap

Chapter 22

Sziasztok! 
Íme még egy fejezet. Jelentem már csak egy fél vizsgám van hátra (állattan 2 elméleti része) és 2 hét gyakorlatom egy szarvasfarmon, amit holnap kezdek. 
Gondolom nektek sincs sok hátra a suliból/vizsgaidősuckból... :D Kitartás és jó olvasást! :)



Minden hisztim ellenére is kedd reggel 6-kor már a csomagjaimmal együtt álltam a ház előtt és nem hittem el, hogy ez most tényleg megtörténik. John vitt el mindnyájunkat a suli elé, természetesen, hogy még jobb legyen a napom, anyát sem lehetett otthon hagyni. A parkolóban a sok autó között már egy hatalmas nagy fehér busz is állt és nyelte el a folyamatosan érkező csomagokat. Én nem hoztam túl sok mindent, csupán egyetlen bőröndöm volt, az is kisebb, mint Junioré. Kész rejtély mit pakolhatott bele… Junior hamar letudta a bepakolást és a búcsúzkodást is és mire én John segítségével helyet szorítottam a bőröndömnek, ő már el is tűnt az izgatott tömegben.
-          Majd hívj, ha megérkeztetek. – mosolygott John, és némi együttérzést láttam a szemében, ahogy a szenvedő arcomat nézte.
-           És vigyázz nagyon a kezeddel, ne erőltesd meg! És csak semmi hülyeség, rendben?
-          Oké. – hagytam, hogy megszorongasson és majdnem ő maga törje össze a kezem még jobban.
Ennyit az óvatosságról. Intettem még egy utolsót a busz lépcsőjéről, aztán felmásztam az ülések közé. Pár percig semmit nem láttam, nem hogy széket, de még az arcokat se láttam külön-külön, annyian voltak. El fogunk ennyien egyáltalán férni ezen a buszon? Ha nem, akkor én szívesen maradok… Körülnéztem, mikor már nem fájt a fülem a hangzavartól és hozzászokott a szemem a körülményekhez. Juniort kerestem, hátha foglalt nekem helyet valahol, de a legnagyobb meglepetésemre teljesen el is feledkezett rólam. Nem csoda, hisz neki már foglalt valaki helyet… Sandra. Nem tudtam haragudni és még csak rosszul sem esett, csupán örültem, hogy ennyire jól alakulnak a dolgaik. Megtaláltam Chadet és Markot is, de ők szokás szerint egymás mellett ültek és valamelyikőjük ipad-jén néztek egy filmet. Ez a lehetőség is kiesett… Valahogy éreztem, hogy ennyi szerencsém se lesz, de azért még reménykedtem. Sajnos üres hely már csak az volt, ami mellett Dylan ült. Megforgattam a szemem, mondtam egy cifrát a kis angyaloknak, akik nem segítettek meg ma és lehuppantam az üres helyre. Dylan nem nézett rám, csak az ablakon nézett ki. Nem baj, jobb is így, ha csak akkor játsszuk el a nagy barátságot, ha van közönség is.
                Elővettem a kis táskámból a telefonom és a fülhallgatóm, összeszereltem őket és bedugtam a fülem. Olyan hangosra állítottam a zenét, hogy ne halljam a zsivajt, majd hátradöntöttem a fejem, becsuktam a szemem és próbáltam nem tudomást venni arról, hogy rugdossák a székem, a lábam és közbe még a busz is elindult egy remek kacskaringós úton. Most jut eszembe, azt se tudom hová megyünk…
                Már egy jó ideje utaztunk, mikor úgy döntöttem, lesz ami lesz, kinyitom a szemem. Legyőztem a kíváncsiságom, nem néztem rögtön Dylanre, csak az után, hogy már minden más jól megnéztem. Nem tévedtem… Kissé felém fordulva ült, a fejét az ablaknak támasztotta, a karját összefonta a mellkasán, amin most különösen kirajzolódtak a „kis” izomkötegek és leplezetlen mosollyal figyelt. Felhúztam a szemöldököm, mire ő jelentőségteljesen a fülhallgatóra nézett… Sóhajtottam egy kicsit, de kikapcsoltam a zenét.
-          Szia. – köszönt, bár én nem épp erre a kezdésre számítottam.
-          Szia.
-          Hogy van a kezed?
-          Sajog.
-          És a másik?
-          Nem is érzem. – tényleg így volt, persze ha nem nyúltam épp hozzá.
-          Aha… Azt hittem valahogy kihúzod majd magad a kirándulás alól.
-          Próbáltam, de nem akartam Juniort cserbenhagyni…
-          Erre ő hagyott cserben téged.
-          Nem baj… Örülnék, ha összejönne nekik.
-          Hmm… - csak ennyit reagált és újra kinézett az ablakon.
-          Ezt meg hogy értsem?
-          Sehogy.
-          Oké. – ha így játszunk, hát legyen.
Elkönyveltem, hogy ez ma hülye, visszatettem a zenét a fülembe és kerestem valami olyat, aminek a szövege segített levezetni a pár perc alatt felgyülemlett feszültséget. Legközelebb csak akkor néztem körül, mikor a busz megállt. Egy benzinkúthoz értünk, most lehetett vásárolni, kimenni mosdóba és stb… Úgy gondoltam, bármi jobb, még a tétlen sétálgatás is, mint tovább itt ülni, ezért felálltam és lemásztam a buszról.
                Hát, az rögtön kiderült, hogy tévedtem, rosszabb volt leszállni, mint egyhelyben maradni, mert szinte azonnal belebotlottam Sophieba.
-          Azt hittem, ekkorra már dúlni fog a nagy szerelem. Na, mi van? Csak nem belerondított a levesbe a gonosz bátyuska?
-          Bal kézzel még a te orrod is betöröm, ha nem fogod be a szád…
-          Ne légy úgy eltelve magadtól… Ezek szerint mégsem jössz be Dylannek. Valami hibádzik benned.
Épp eleget táncoltak ma az idegeimen, elfogyott a türelmem, így egy mozdulattal elkaptam a bal kezemmel Sophie pólóját és nekinyomtam a busz oldalának. Szerencsére azon az oldalon álltunk, ahol nem nyílt ajtó…
-          Tényleg jobban járnál, ha befognád a szádat…
-          Lehetsz nálam erősebb, nem érdekel. Bőven elég nekem, hogy én legalább egy kis időre kellettem Dylannek. – most komolyan azzal van el, hogy dicsekszik azzal a pár hónappal, amit együtt töltöttek?
Ez bolond. Nem volt rá jobb szavam, simán bolond…
-          Tévedsz. – csak ennyit mondtam, értse, ahogy akarja és otthagytam.
Bementem inkább a benzinkútra, elmentem wc-re, majd vettem egy zacskó m&m’s-et és visszatértem a buszhoz. Dylan vagy nem mozdult, vagy már vissza is tért a helyére.
                Leültem és kibontottam a cukorbevonatú csoki drazsékat tartalmazó kis zacskót és beleöntöttem egy jó adagot a markomba. Mindet megettem, kivéve a narancssárgákat… Azok sose voltak szimpatikusak.
-          Miért csak a sárgákat hagyod ki? – kérdezte Dylan, mikor feltűnt neki, hogy amikor csak sárga maradt a kezemben, új adagot töltöttem a tenyerembe.
-          Ne tudom, azokat nem szeretem. – kicsit lenyugodtam, Sophie remek volt a düh levezetésére, így annyi jóindulatot megengedhettem magamnak, hogy felajánljam Dylannek az m&m’s narancssárga szemeit.
Az út további részében sem beszélgettünk, de nem zárkóztam már el annyira attól, hogy egyáltalán hozzám lehessen szólni.
-          Nem vagy kíváncsi rá, hogy hová megyünk?
-          Elárulhatod, ha akarod, de ha csak nem Disney Land a cél, akkor valószínűleg egy nemzeti park…
-          Hát, nem épp Disney Land… - bólogatott – Californiába, a Plumas nemzeti parkba megyünk.
-          És, itt milyen fergeteges programok várnak ránk? – az ironikus felhang persze nem maradhatott ki.
-          Kirándulás az erdőben, úszás és csónakázás a tavon…
-          És mik a valódi programok?
-          Minden éjjel részegség, minden másnap macskajaj.
-          Micsoda meglepetés… Akkor Junior nagy bőröndje sem rejt mást, csak alkoholt?
-          Nagyon valószínű.
Egyre jobbak a kilátások… Ha szerencsésen mindenki be tud rúgni, akkor nem ígérem meg, hogy az, aki beszól nekem megéri a reggelt, főleg ha szőke haja van, idegesítő és Sophienak hívják.
                Alig fél órán belül már meg is érkeztünk a park határát jelölő táblához. Innen már mindenki elhallgatott, az orrok az ablakhoz tapadtak és várták, hogy meglássák a sok kanyargás után a szállást. Nem lepődtem meg, semmi extrát nem találtunk az utolsó kanyar után, csupán pár fa épületet, középen egy fokkal nagyobb fa épülettel.
Igen, pontosan, mint minden kemping… A tó viszont tagadhatatlanul gyönyörű volt. A vize töretlen kék, amit csak még jobban kiemeltek az örökzöld fák és a szürke sziklák. Lehet, hogy az úszás mégsem lesz olyan elvetendő program, főleg, ha már most kedvet kaptam hozzá. A busz szépen lassan beparkolt az egyetlen és utolsó kibetonozott parkolóhelyre, majd megnyíltak az ajtók és mindenki kiáramlott a buszból. Megindult a verseny a csomagokért, amit természetesen az erősek és a szemfülesek nyertek holtversenyben. Én ugyebár szinte utolsóként érkeztem és raktam be a csomagom, így most én is az elsők közt szerezhettem meg. Haladva a tömeggel, bevonultunk a nagyobbik fa épületbe és szereztünk magunknak székeket, mintha annyira elfáradtunk volna a több órás ücsörgésbe a buszon… Amikor mindenkinek sikerült idetalálni, a tanárok és a hely vezetője tartottak egy rövid eligazítást, miszerint nem lehet alkoholt fogyasztani, dohányozni, este 11 után elhagyni a faházakat, éjjel úszni és elhagyni a tábor területét. Ezek után jött a szobák kiosztása, a dolog, amit a legkevésbé vártam, bár már az ide vezető úton megbeszéltük Sandrával, hogy mi egy szobába kell kerüljünk. A faházak négy személyesek voltak, így nekünk csak keresni kellett egy másik lány párost, és összeállni velük. Sandra tudott is egyet, így ezt a problémát kipipálhattuk. Már csak azon tudtam bosszankodni mikor odaértük a kijelölt házhoz, hogy egy sorra kerültünk mind Sophieval és három visongó barátnőjével, no meg a fiúkkal.
                Az első nap nem volt program, csak szabadfoglalkozás ebédig, amit mi Sandrával úgy használtunk ki, hogy felfedezőkörútra indultunk és én közbe kikérdeztem a buszútról. Ő boldogan mesélt is, de sajnos van annyira okos, hogy észrevegye, velem nem volt minden rendben.
-          Van valami baj?
-          Nem, dehogy. Nincsen.
-          A kezed fáj? – rábólintottam és reméltem, hogy ennyiben hagyhatjuk a dolgot. – Tényleg, meséld már el, mi történt a bálon… Azóta se mondtad el normálisan.
Nem volt kedvem se mesélni, se megerőltetni az agyam és közben hazugságokra emlékezni és újakat kitalálni, de addig-addig könyörgött, míg megtörtem.
-          Nem történt igazából semmi, csak hirtelen megjelent Adam és nem engedett el. Szerencsémre mégis valahogy kicsúsztam a kezéből és ki akartam szaladni az asztalokhoz, ahol mindenki állt, de még előtte utolért. Megszorította a karom én pedig ösztönösen behúztam neki egy nagyot.
-          Dylan pedig nagyon kiakadt.
-          Már nem ez volt Adam első ilyen húzása.
-          És végül hogyan sikerült Dylant leállítani? Hallottam már róla, hogy dühében tönkretett dolgokat. Amikor utána mentél, csak remélni tudtam, hogy nem esik nagyobb bajod vele, mint a bátyjával.
-          Nem féltem tőle. Vagyis, de, egy kicsit. Viszont mikor láttam, hogy be akarja törni az üveget, akkor nem tudtam tétlenül állni. Szerencsére meggyőztem, hogy hülye ötlet és felesleges.
-          Hogyan győzted meg? Erre vagyok kíváncsi, de csak nem akarod elmondani.
-          Nem tudom, már nem emlékszem.
-          Mondtál neki valamit?
-          Igen.
-          Csináltál valamit?
-          Igen.
-          Megcsókoltad?
-          Igen. NEM! – azt hittem mentem lesül a képemről a bőr szégyenemben, hogy ennyire könnyen túl tudott járni az eszemen! Ez hihetetlen!
-          Tudtam én. – basszameg, a picsába…
-          Mit?
-          Dylan egész úton ott ficánkolt melletted a buszon, vagy percenként pillantott rád és esküdni mertem volna, hogy titeket láttalak az ablakból aznap, mikor először bejöttél törött kézzel!
-          Sandra ez nem…
-          Ne akarj hazudni. Nyugi, köztünk marad.
-          De nincs, aminek köztünk kéne maradni, nem érted? Nincs semmi és nem is lesz.
-          Miért?
-          Mert nem.
-          Pedig ahogy látom eléggé felzaklat… - nem tudta levakarni magáról a vigyort, viszont nekem egyre több kedvem volt letörölni.
-          Hagyjuk inkább ezt, rendben?
-          Okéé. – ezt csak úgy mondta, mert később se tudtam lelőni…
Állandóan ugrált, pörgött és szökdécselt mellettem, mint egy rossz 5 éves gyerek. Én meg mellette egy fáradt anyának éreztem magam…
                Ebédhez csengettek és lassan mindenki beáramlott a nagy faépületbe. Valami ízetlen leves és tészta volt a kaja, de pár falatnál amúgy se ment le egyikből se a torkomon.
-          Továbbra is szabadprogram van, lehet fürdeni, vizibiciklizni, csónakázni, a kijelölt határokig az erdőben sétálni és persze használhatjátok a sportpályákat. Este 7-kor vacsora, akkor elmondjuk a további tudnivalókat. Jó szórakozást!
Minél előbb szabadulni akartam, mert az étkezés alatt végig Dylan és Junior ült velem szemben, míg az egyik oldalamon Mark a másikon pedig Sandra. Ahogy lehetett menni, kitoltam a székem, de Sandra gyorsabban feldobott egy javaslatot.
-          Nem megyünk egyet úszni, amíg még süt a nap és meleg a víz?
Mindenki helyeselt, csak én mondtam, hogy „nem”, mikor Sandra direkt rám nézett.
-          Naaa! Gyere már!
-          Nem.
-          Ha nem jössz fürdeni, akkor este játszanod kell a pókerpartin. – magamban elmosolyodtam Dylan fenyegetésén… Még nem tudja, mire vállalkozott.
-          Akkor pókerezünk. – rántottam meg a vállam, majd visszamentem a faházunkba.
Sandra csak pár perccel később ért utol.
-          Biztos nem jössz?
-          Biztos.
-          Dylan miatt?
-          Nem, hanem mert esetleg nem lehet vizes a gipszem. – egyébként igen, miatta és mindenki más miatt. Tényleg nem volt kedvem pancsikálni, de az csak ebben a pillanatban jutott eszembe, hogy nem is szabad.
-          Basszus, tényleg. De akkor miért mentél bele a pókerezésbe?
-          Öröm lesz lealázni őket.
-          Tudsz pókerezni? – nyíltak ki egy kicsit a szemei…
-          Nem is akárhogy! – mosolyodtam el végre én is.
Végül kimentem Sandrával a tó partjára, leültem egy nagy kőre és belelógattam a lábam a vízbe. Néztem egy ideig, ahogy mindenki úszkál és játszik, aztán felálltam és feltűnés nélkül elsétáltam. Ahogy néztem a fákat, kedvet kaptam érezni is a hűs árnyékot, ezért egy széles ösvény felé vettem az irányt.
                Addig sétáltam, míg teljesen be nem töltötte a gondolataim az erdő.
Végül leültem egy nagy sziklára, ahonnan káprázatos kilátás nyílt a tóra és ahol akkora csend volt, hogy el se hittem, hogy a közelben egy hatalmas gimisekből álló csoport kirándul.
                Sosem voltam nagy természetjáró, de nem utáltam az ilyen helyeket, hisz ezeknek is megvan a maga hangulata. Egészen kikapcsoltam, ahogy törökülésben ültem a langyos kövön és hallgattam a madárcsicsergést és a víz halk hullámzását.
-          Leülhetek? – kérdezte Dylan hangján egy árnyék a hátam mögül. Bólintottam. – Csak azt akartam elmondani, hogy nem muszáj pókerezned, ha nem akarsz. Sandra elmondta, hogy nem lehet vizes a kötés és teljesen jogos, csak elfelejtettem. – lehet, hogy várt valami választ, de nem tudtam neki megadni. Ha kinyitnám a szám, elkezdene minden feljönni belőlem, amit meg akarnék beszélni vele. – De igazából azért kerestelek meg, hogy a segítséged kérjem.
Hát, meglepett. Nem vártam, de sikerült neki. Végül elfordultam a víztől és szembenéztem Dylannel. „Erős vagy. Erősebb vagy…” Mondogattam magamba, de ki tudja mennyit használt.
-          Szóval két hét múlva lesz Junior születésnapja. És arra gondoltam, hogy rendezni kéne neki valami bulit, vagy nem is tudom… És örülnék neki, ha esetleg, segítenél benne egy kicsit. Megtervezni, megszervezni… Egyáltalán kitalálni…
-          Rendben. – mondtam határozottan, mintha mi sem lenne természetesebb.
-          De… Tessék? – ráncolta a homlokát, mintha nem értené.
-          Segítek. – hagytam egy kis időt, hogy feldolgozza. Visszafordultam a víz felé, felhúztam a térdeim, átkaroltam és megtámasztottam az állam.
-          Öh… Köszönöm. – hallottam, ahogy lecsúszott a szikláról, majd ágropogással kísérve elsétált.

Furcsa, mennyire hamar változnak a körülmények, és velük együtt az emberek. Lassan egy hónapja, hogy elköltöztünk San Franciscoból és ez idő alatt annyi mindent éltem át, mint talán összesen 18 év alatt. Dühös voltam, aztán beletörődtem, megnyíltam és hazudtam egyszerre. Teljesen elvesztettem önmagam. Már alig emlékszem a régi Layniere, akit el se lehetett szakítani a barátaitól, aki állandóan csavargott, akinek rosszak voltak a jegyei, aki feleselt és csak a mának élt. Most pedig minden a visszájára fordult. Egyedül maradtam és azt az embert is lököm el magamtól, aki a végsőkig próbálkozik. Állandóan spekulálok, a jövőn jár az eszem és nem azon, hogy hogyan tehetném a most-ot széppé. Igen, aki túl sokat aggódik a holnapon, az nem éli át a mát.
                Két vadkacsa úszott át előttem a vízen. Sokáig néztem, ahogy bejárták szinte az egész tavat, néha lebuktak a víz alá, majd újult csillogással a tollukon buktak elő. A víz lepergett róluk és nem zavartatták magukat, ha a másik lefröcskölte. Hagyták magukat az enyhe széllökésekkel arrébb sodorni és nem törődtek azzal, hogy mi van rajtuk kívül a világban. Ha most egy vadász venné őket célba és húzná meg a ravaszt, biztosra veszem, hogy boldog lenne az utolsó pillanatuk. Én is ilyen akarok lenni. Talán csak fel kéne már buknom a víz alól és hagyni, hagy menjen az élet úgy, ahogy akar… Talán nem kéne azzal törődnöm, hogy mi volt tegnap, és hogy mi lesz holnap.
                Lemásztam a szikláról és miután egy utolsó pillantást vetettem a vadkacsákra, visszaindultam a tábor felé. Épp időben érkeztem a vacsorához. Még gyorsan be akartam szaladni a szobába és felvenni egy másik pólót, mert ebben az ujjatlanban azért kezdett hűvös lenni, de mikor a szúnyoghálós ajtóhoz értem, megtorpantam. Két ember volt a szobában és éppen azt a pillanatot kaptam el, ami egy csók előtt az utolsó. Elvigyorodtam Juniort és Sandrát nézve és úgy döntöttem, inkább hagyom a kardigánt a fenébe. Lementem a lépcsőn és pont beleütköztem Dylanbe.
-          Bo… - kezdte volna, de villámgyorsan befogtam a száját, és arrébb vontam az ajtótól.
Csak akkor engedtem megszólalni, mikor már jó pár méterre voltunk, úton az ebédlő felé.
-          Ezt miért kellett?
-          Majdnem elrontottál egy pillanatot.
-          Milyen pillanatot? – szélesre húztam a szám és ő gyorsan megértette – Tehát ezért tűntek el! Már mindenhol kerestem Juniort…
Lassan csend ereszkedett közénk… Ha Juniornak van barátnője, akkor ő boldog. Ha ő boldog valakivel, akkor nem fájna neki… Nem. Ezt most kell befejeznem. Rég rossz, ha ezen gondolkozom. Ránéztem Dylanre, de az ő arcáról sem lehetett semmit sem leolvasni. Ha ilyen jó pókerarc, akkor érdekes játék elé nézünk.

/Dylan/

                Legalább már szóba áll velem. Nem menekül el. Pedig ma is sikerült hoznom a formám és elsütnöm egy két bunkóságot. Az út elején, azt hittem, hogy hiába ül majd mellettem, egy szakadék lesz majd köztünk, de úgy éreztem, találtam még egy utolsó kötélhidat, mikor megláttam, hogyan fenyegeti meg Sophiet. Nem hallottam, mit mondtak, de Laynie arca annyira határozott volt… Olyan tűz égett a szemeiben… Csodáltam, hogy Sophia haja hogy nem gyulladt fel. Tényleg nem tudom, mi lehetett, de ha Sophiet ismerve én voltam a téma, adjunk ennek 90% esélyt, akkor Laynie velem kapcsolatban reagált valamire így. Arra, hogy ez nekem jó 50% esélyem volt, de miután megtelt a szám narancssárga m&m’s-ekkel, úgy éreztem, inkább 100%.

                Ahogy megérkeztünk és beosztottak minket, láttam, hogy Sandra és Laynie összekerült, így csak el kellett kapnom a megfelelő pillanatot, hogy beszélhessek Sandrával. Megkértem, hogy segítsen nekem, cserébe pedig én is segítek neki. Ha ő beszél Laynievel én öntök egy kis magabiztosságot Juniorba. És lásd, a terv működött. Laynie hajlandó segíteni nekem a buli megszervezésében, beszáll a pókerbe este és még hajlandó beszélgetni is velem, és az elmondások alapján Sandra is megkapta, amire vágyott. Már csak én szeretném megkapni azt, amire én vágyom. De nem leszek még egyszer hülye és türelmetlen. Megvárom, míg ő is rájön arra, amire a bál napján én is. Hogy beleszerettem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése